wtorek, 1 stycznia 2013

Kurczak pod ciastem francuskim


Mocuję się z założeniem konta fejsbukowego. Średnio mi to idzie, choć we własnym mniemaniu byłam niezłym fachowcem od internetu, a cyfrowy świat stał przede mną otworem. Jakże złudne okazało się to wrażenie :) 
Wcześniej nie widziałam sensu posiadania, obok bloga, takiego konta. Ostatnio doszłam jednak do wniosku, że tysiące ludzi nie może się mylić - konto na Facebooku posiadać będę i ja. Zapraszam wkrótce.

Dziś na obiad potrawka z kurczaka zapiekana pod ciastem francuskim. 
Świetnie danie Jamiego Olivera z książki  "30 minut w kuchni". 
Szybkie i bardzo smaczne. Jeśli do tego pobawimy się w wycinanie liści z ciasta, to danie może prezentować się naprawdę efektownie :) 

Kurczak pod ciastem francuskim
4 pojedyncze filety z kurczaka (po ok. 180 g każdy)
kawałek masła, oliwa
pęczek dymki
150 g pieczarek
1 czubata łyżka mąki
2 łyżeczki musztardy angielskiej (użyłam zwykłej)
1 czubata łyżka śmietany
300 ml bulionu z kurczaka
kilka gałązek świeżego tymianku
1 arkusz gotowego ciasta francuskiego
1 jajko 
sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Piersi z kurczaka kroimy na paski o grubości 1 cm. Na rozgrzaną patelnię wlewamy oliwę i wrzucamy kawałek masła. Dorzucamy kurczaka i smażymy przez około 3 minuty. Dodajemy posiekaną dymkę i pieczarki, czubatą łyżkę mąki, mieszamy. Następnie dodajemy musztardę, śmietanę, bulion i tymianek i mieszamy. Doprawiamy solą, pieprzem i gałką muszkatołową i zostawiamy na małym ogniu. W tym czasie rozwijamy arkusz ciasta francuskiego i lekko nacinamy nożem w kratkę. Przygotowaną potrawkę z kurczaka przekładamy do naczynia do zapiekania o wymiarach znacznie mniejszych niż arkusz ciasta. Nadzienie przykrywamy ciastem, upychając je przy brzegach. Na koniec smarujemy ciasto rozkłóconym jajkiem. 
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 220 stopni i zapiekamy około 15 minut. 





Printfriendly

Print Friendly and PDF