niedziela, 3 marca 2013

Babeczki z kremem czekoladowym z nutellą



Babeczki upiekłam z mojego ulubionego przepisu na ciasto czekoladowe, z którego wychodzą, aż 24 babeczki (jeszcze trochę zostaje :). Przepis znajdziecie w poście o babeczkach czekoladowo-miętowych.
Połowę babeczek udekorowałam kremem maślanym z kawą, ale nie byłam zadowolona z tego kremu. Kremy maślane są jednak dla mnie zbyt ciężkie i chyba muszę jeszcze z nimi poeksperymentować, żeby znaleźć coś, co będzie mi odpowiadało. Drugą połowę udekorowałam kremem czekoladowym, a to już zupełnie inna bajka, to moja bajka -czekoladowa kraina rozkoszy :) Do kremu dodałam nutelli, dzięki czemu gorycz czekolady łagodnieje a krem nabiera delikatnej słodkości. Krem jest mocno czekoladowy, o wyważonej słodyczy, chętnie zjadany zarówno przez dorosłych jak i dzieci.

Krem czekoladowy z nutellą
200 g gorzkiej czekolady
200 ml śmietany kremówki 30 lub 36%
100 g nutelli

Śmietanę podgrzać w małym garnku, doprowadzając prawie do wrzenia. Zdjąć z palnika i dodać połamaną na kawałki gorzką czekoladę, mieszać aż do całkowitego rozpuszczenia się czekolady. Odstawić w chłodne miejsce, aby masa nieco stężała. Ubić mikserem, aby masa nabrała puszystości, następnie dodać nutellę i ponownie zmiksować. Wstawić do lodówki do stężenia. Przełożyć do rękawa cukierniczego i dekorować babeczki. Zajadać bez wyrzutów :)





Printfriendly

Print Friendly and PDF